دیدنی ها در مالزی

ایالت های دیدنی مالزی

ساراواک ایالتی در شمال غربی بورنئو مالزی واقع شده است. به قسمت مالایی بورنئو گاهی مالزی شرقی نیز گفته می شود. ساراواک، صباح و لابوان سه ایالت مالزی و قلمرو فدرال در بورنئو هستند، مابقی بورنئو متعلق به اندونزی و برونئی است. شما در شبه جزیره مالزی، ترکیبی غنی از فرهنگ ها و تاریخ ها را مشاهده خواهید کرد. ساراواک ایالتی بسیار خاص است که توصیه می کنیم اگر با تور مالزی همراه شدی حتما به این ایالت هم سری بزنید.در ادامه نگاهی گذرا به این ایالت خواهیم داشت.



حیات وحش بورنئو بی نظیر است. اورانگوتان ها، کرگدن های سوماتران، فیل های پیگمی، گوشه گیرها، لوریس آهسته، خرس ها، گربه ها و سنجاب های پرواز را در این مکان مشاهده می کنید که برخی از آنها به شدت در معرض خطر هستند. شاید این موضوع کمی دلهره آور باشد اما می توان پیش بینی کرد که در عرض چند سال آینده بسیاری از این حیات وحش به احتمال زیاد از بین خواهد رفت.

در بورنئو با جزیره ای عجیب و غریب مواجه می شوید. این جزیره سومین جزیره از نظر وسعت در جهان می باشد و تنها جزیره ای است که بین سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی  تقسیم می شود. مالکین این جزیره این سه کشور هستند. اما نکته اصلی این جزیره حیوانات خاص و منحصر به فرد این جزیره است. اگر در تور مالزی شرکت کردید، بازدید از این حیات وحش را از دست ندهید.



غار میمون ها

یکی‌ دیگر از مراکزی که  گردشگران زیادی در تور مالزی را به سمت خود سوق می دهد باتوکیو یا همان غار میمون ها است. برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که این مکان از اماکن مقدس هندوها می باشد. در این غار پله های زیادی وجود دارد. این غار شامل یک مجسمه بزرگ از الهه ی هندو و چند معبد کوچک است و در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری از مرکز آن واقع شده است. این مکان امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و تجمع هندوها است.

 

باغ پرندگان کوالالامپور

از زیباترین مناطق تفریحی در این کشور، باغ پرندگان در کوالالامپور می باشد. مساحت این باغ در حدود 21 هکتار است. این باغ در مرکز شهر کوالالامپور و در سال 1991 میلادی ساخته شده است. در باغ پرندگان کوالالامپور، بیش از 5 هزار نوع پرنده از 200 نوع و گونه ی مختلف همچون فلامینگو، طوطی، ماکائو، قرقاول، کبوتر، مرغ مینا، منقار شاخیان و … وجود دارد. این باغ دارای 4 بخش مجزا است که در 3 بخش از آن، پرندگان آزادانه پرواز می کنند و گردشگران می توانند از نزدیک پرندگان را مشاهده کنند. از جذاب ترین بخش های تور مالزی می تواند بازدید از این باغ باشد.

 

ارتفاعات گنتینگ

ارتفاعات و شهر بازی گنتینگ مقصد گردشگران بسیاری است. این ارتفاعات مکانی تفریحی و دیدنی در قسمت شمالی پایتخت این کشور، یعنی کوالالامپور است. مجموعه گنتینگ دارای 5 هتل مختلف، با بیش از 10هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌ های جهان می باشد. این مجموعه شامل دو پارک بازی است یکی در فضای باز و دیگری در فضای بسته.  فروشگاه ها و رستوران های متنوعی در این مجموعه وجود دارد که میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا که تور مالزی را انتخاب نموده اند هستند. برای رفتن به ارتفاعات گنتینگ می توانید از تله کابین این مجموعه استفاده کنید که طول آن در حدود ۳٫۳۸ کیلومتر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکنون به بلند ترین و سریع‌ ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی رفته اید. از جمله دیدنی های دیگر این منطقه سیرک بزرگ گنتینگ، نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و… می باشد. امکانات بسیار متنوع دیگری در این مجموعه وجود دارد که به جذابیت های آن می افزاید.


منبع: https://tourinja.com/blog

تور مالزی و جاذبه های بی شمارش

مالزی، این کشور پر جنب و جوش در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته  است. آب و هوای این کشور به حدی مطلوب است که این موضوع موجب شده است که تور مالزی هر ساله متقاضیان بسیار زیادی داشته باشد. آب و هوای مالزی، نسبتا گرم، بارانی و مرطوب است. تور مالزی از جمله تور های پرطرفدار است. مردم مالزی بسیار خون گرم و میهمان نواز هستند. مسلمانها دارای رستورانها و فروشگاه‌هایی هستند که با آرم حلال مشخص می‌شوند. با توجه به طبیعت بخشنده این سرزمین بومی‌ها که اکثرا مسلمانند دارای اخلاقی خوش و دست و دل باز هستند. دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل کاملاً اروپایی می‌باشند. که با توجه به سرمایه گذاریهای شرکت‌های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی‌ها این نظم در تمام جاها مشهود است.


کوالالامپور

این شهر پایتخت مالزی( Malaysia ) و یا به عنوان بهتر قلب تپنده مالزی است. شهر آسمان خراش ها لقبی است که به این کوالالامپور داده اند.

از دلایل شهرت کوالالامپور، غذا های خوشمزه، جاذبه های تفریحی بی نظیر و مراکز خرید آن است. اما چرا مراکز خرید این شهر همیشه شلوغ است؟ تنها دلیل آن قیمت مناسب است.


از دیگر جاذبه های تور مالزی می توان به جزیره سنتوزای سنگاپور


جزیره سنتوزای سنگاپور لقب زمین بازی محبوب آسیا رو به خود اختصاص داده هر ساله حدود ۵ میلیون بازدید کننده دارد. این جزیره چندین ساحل ماسه‌ای زیبای مصنوعی در بخش جنوبی دارد که به ویژه در آخر هفته‌ها، بسیار شلوغ می‌شود. اینجا یک مکان عالی برای فرار از فشار و شلوغی شهر است و به شما اجازه می‌دهد یک تجربه‌ی عالی در یک استراحت‌گاه ساحلی، در فاصله‌ی چند دقیقه‌ای از یکی از اسرار  آمیز ترین شهرهای آسیا داشته باشید. جزیره‌ی کوچک سنتوزا در جنوب سنگاپور قرار دارد. این جزیره‌ی تفریحی شگفت‌انگیز، با سواحل مصنوعی زیبا و سرگرمی‌های متنوع برای سنین مختلف، به مقصد بسیاری از گردشگران آسیا و دیگر نقاط جهان تبدیل شده است. چنانچه قصد دارید به تور مالزی بروید حتما به جزیره سنتوزای سر بزنید.



برج های دوقلوی پتروناس :


بدون شک یکی‌ از  جاذبه های دیدنی‌ و معروف ترین ساختمان های دنیا که توسط معماری به نام سزار طراحی شده، برج‌های دوقلوی پتروناس در مرکز شهر کوالالامپور است. این برج بلند ۴۵۲ متر ارتفاع دارد و در لیست بلندترین برج‌های دنیا، رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.  تماشای آسمان‌خراش‌های کوالالامپور در شب صحنه‌ای پرشکوه برای توریست‌ها است. اگر تصمیم دارید به تور مالزی بروید حتما به این برج های دوقلو سر بزنید.


برج‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا در صورت آتش‌سوزی در هر یک از آن‌ها، امکان فرار افراد و رفتن به برج دوم فراهم شود. معمار سازه «سزار پلی» است و طرح اولیه او توسط نخست‌وزیر وقت رد شد. ارتفاع بنا در طرح اولیه ۴۲۷ متر بود، پس از بررسی‌های پتانسیل‌های تبدیل‌شدن برج، به بلندترین برج دنیا در سال ۲۰۰۴، ارتفاع برج در طرح نهایی به ۴۵۲ متر رسید.


اگر قصد مسافرت کردن دارید، قطعا تور مالزی از بهترین پیشنهادها روی میز است. تور مالزی با جاذبه های پر شکوه خود هرساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران از گوشه و نقاط دنیا است.


منبع : www.tourinja.com

دیدنی های شگفت انگیز تور مالزی

روزانه میلیون‌ها ایرانی وطنشان را ترک کرده و با اهداف گوناگون به سوی کشورهای خارجی رهسپار می‌شوند که به همین دلیل استفاده از تورهای گردشگری هر روز با استقبال افراد بیشتری روبرو می‌شود. از این‌رو رقابت نزدیک‌تری بین برگزارکنندگان تورهای گردشگری صورت گرفته تا بهترین جاذبه های دیدنی شهرهای مختلف را با کمترین هزینه در اختیار مشتریان خود قرار دهند. برخی با هدف گشت و گذار و تفریح و برخی دیگر به قصد کار و تجارت به کشورهای دیگر سفر می کنند. بهترین و آسان‌ترین راه برای داشتن یک سفر خارجی خوب، انتخاب و خرید تور مناسب می باشد. دیدن تفاوت ها از نزدیک به قدری وسوسه کننده است که بسیاری را مجاب می کند شده تنها با یک کوله، پا در راه بگذارند و دنیا را از زاویه ای دیگر ببینند .روش های گوناگونی برای سفر کردن وجود دارد و بسته به تجربه ها و شخصیت افراد می تواند هر یک از این روش ها، انتخاب شود که در این میان تورهای خارجی که در سراسر جهان برگزار می شود بسیار پر طرفدار هستند. تورهای خارجی یکی از محبوب ترین و مفرح ترین تورهای مسافرتی در میان گردشگران به شمار می رود که در تعطیلات به خصوص تعطیلات تابستانی طرفداران بیشتری پیدا می کند. شما در تورینجا می‌توانید به راحتی با استفاده از جستجوی پیشرفته، متناسب با بودجه‌ی خود بهترین تورهای خارجی و داخلی را بیابید.

تور مالزی

مالزی کشوری است که از نظر فرهنگ و سنت‌ها با کشورهای همسایه‌ی خود بسیار متفاوت است. از جنگل شهری انبوه کوالالامپور تا سواحل بکر جزایر پرهنتیان، مالزی جاذبه‌های گردشگری متنوع و متفاوتی دارد. در سفر به مالزی می‌توانید یک روز را در کنار قبایل محلی زندگی کنید یا در ارتفاعات کامرون از مزارع چای دیدن کنید، در پارک‌های ملی گونونگ مولو و تامان نگارا می‌توانید از ارتفاعات سرسبز بالا بروید و حیات وحش را از نزدیک ببینید. تور مالزی ازجمله تورهای بسیار محبوب بین گردشگرانی است که قصد تجربه سفری متفاوت و هیجان‌انگیز را دارند.

افراد با تور مالزی، قدم در کشوری می‌گذارند که در هر گوشه‌ای از آن به یک رنگ است و به یک شکلی در آمده و البته این تنوع به حدی رسیده است که به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری این سرزمین هم سرایت کرده و از این رو در این سرزمین می‌توان گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار بسیار متفاوتی را شاهد بود، در واقع این تنوع سبب شده تا زیبایی مالزی دو چندان شود و از شگفتی‌های طبیعی بسیاری برخوردار شود که از جمله این شگفتی‌های طبیعی می‌توان به غول‌پیکرترین و عظیم‌الجثه‌ترین گل دنیا اشاره کرد، تا این‌جا می‌توان گفت این کشور در واقع یک دومینو جذاب و دوست‌داشتنی است که باید قطعات آن پشت سر هم قرار بگیرند تا قاعده بازی حفظ شود.

 

مالزی کشوری است که از نظر فرهنگ و سنت‌ها با کشورهای همسایه‌ی خود بسیار متفاوت است. از جنگل شهری انبوه کوالالامپور تا سواحل بکر جزایر پرهنتیان، مالزی جاذبه‌های گردشگری متنوع و متفاوتی دارد. در سفر به مالزی می‌توانید یک روز را در کنار قبایل محلی زندگی کنید یا در ارتفاعات کامرون از مزارع چای دیدن کنید، در پارک‌های ملی گونونگ مولو و تامان نگارا می‌توانید از ارتفاعات سرسبز بالا بروید و حیات وحش را از نزدیک ببینید. مالزی غذاهای لذیذ بسیاری دارد که در این میان غذاهایی مانند: ناسی داگانگ، ساتای، باکوته، نودل سرخ شده، آیام پرچیک، ناسی لمک، هوکین می، چار کوی تو، لوک لوک، کوی چیاپ محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای این کشور به شمار می روند و گردشگران بسیاری بخاطر چشیدن این غذاها از تمام نقاط جهان با تور مالزی به این کشور سفر می کنند.


بهترین جاذبه های مالزی


سیپادان

هر قدر هم که تماشای یک آکواریوم خیلی بزرگ شگفت‌انگیز باشد، باز هم شنا در کنار دسته‌های ماهی چیز دیگری است! جزیره‌ی سیپادان در دریایی سلب، در ساحل شرقیِ صباح در مالزی شرقی واقع شده است. سیپادان برای غواصی اسکوبا و غواصی سطحی، قطعه‌ای از بهشت روی زمین است که جانوران دریایی گوناگونی از جمله لاک‌پشت، کوسه‌نهنگ و هزاران گونه ماهی و مرجان را در خود جای داده، یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی مالزی و مسلما یکی از مکان‌هایی است که برای داشتن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از زندگی دریایی نباید آن را از دست بدهید. سواحل شنی زیبای آن هم دیدن دارند.


جزیره های مالزی

جاذبه های مالزی به قدری زیاد و شگفت‌انگیز هستند که نمی‌توان در یک مقاله به تک‌تک آنها پرداخت، بنابراین همه‌ی جزایر و سواحل تماشایی مالزی را تحت این عنوان گرد هم می‌آوریم. لنکاوی، پانگکور، پرهنتیان، ریدانگ، تیومان و راوا در مالزی غربی و سیپادان که به آن پرداختیم و ماتاکینگ در مالزی شرقی برخی از پرطرفدارترین جزایر هستند که باعث محبوبیت دوچندان تور مالزی نیز شده اند.

 


 

 

 

معرفی 5 جاذبه توریستی و شگفت انگیز دبی

قطعا  دبی از شهرهای مشهور برای آن دسته از افرادی که اهل سفر و تفریح هستند محسوب می شود. شهری با برج های بسیار بلند، بیابان های شگفت انگیز، ساحل های فوق العاده و جاذبه های گردشگری متفاوت که هر توریستی را جذب خود می کند و از آنجا که در نزدیکی کشورمان قرار دارد، هر ساله مقصد بسیاری از توریست های ایرانی  برای تجارت و گذراندن تعطیلات خود به شمار می رود. دبی پرجمعیت ترین شهر امارات است که به دلیل پیشرفت های چشمگیرش در سال های اخیر مورد توجه جهانیان قرار گرفته که به همین دلیل تور دبی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری به حساب می آید.

 

5 جاذبه  دیدنی که باید در سفر به دبی ببینید

۱. نهر دبی (Dubai Creek)

 

نهر دبی ،شهر را به ۲ بخش دیره به سمت شمال و بور دبی (Bur Dubai) در جنوب تقسیم می‌کند. این نهر یک عنصر معاصر در رشد شهر است، و برای اولین بار مهاجران را برای مروارید و ماهی به اینجا جذب کرد. در حدود  ۴۰۰ سال پیش ،روستاهای کوچک در کنار نهر رشد کردند در حالی که عصر مدرن از دهه‌ی ۱۸۳۰ زمانی که قبیله بنی یاس در منطقه سکونت داشتند آغاز شد. عوارض بارانداز لنج در ساحل خور دبی یا نهر دبی، در شمال پل آل مکتوم (Al-Maktoum Bridge) قرار دارد و هنوز هم توسط معامله گران کوچک در سرتاسر خلیج استفاده می‌شود، برخی از لنج ها در اینجا بیش از صد سال قدمت دارند. شما می‌توانید از اینجا دیدن کنید، و محموله‌ها را در حال بارگذاری و تخلیه در داخل و خارج لنج ها ببینید. کارکنان لنج اغلب بازدیدکنندگان را برای تور به داخل کشتی‌ها دعوت می‌کنند و شما می‌توانید زندگی این ملوانان سنتی را مشاهده کنید. در اینجا بسیاری از لنج ها به کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا سفر می‌کنند. این قسمت کوچک از اقتصاد باقی‌مانده دبی سنتی و قدیمی هنوز یک مکان شلوغ و فوق‌العاده برای وقت‌گذرانی است. اگر بخواهید در نهر دبی سفر کنید شما می‌توانید هم از قایق‌های قدیمی که برای سفرهای توریست‌ها بازسازی‌شده است استفاده کنید یا می‌توانید از ابرا که نوعی کشتی کوچک چوبی است استفاده کنید.

 

۲.خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum House)

 

شیخ سعید آل مکتوم، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود، و پدر بزرگ حاکم فعلی است. محل اقامت فعلی او به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده کاری شده و شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزئیات در بالا ساخته شده است. در داخل، نمایشی از موزه دبی از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می‌گذارند. نزدیک اینجا خانه شیخ عبید بن ثانی (Sheikh Obaid bin Thani House) است.

 

۳. مرکز خرید امارات ( Mall of the Emirates)


مرکز خرید امارات مال محلی برای خوشی و لذت در قلب شهر دبی است ! مرکز خریدی لوکس و چشمنواز که به سرعت در لیست بهترین های دبی قرار گرفته است. این مرکز خرید چهار طبقه که فضایی در حدود 233,467 متر مربع را در خود جای داده، پذیرای بیش از 560 فروشگاه و مغازه مختلف است. البته جذابیت های امارات مال به همین جا محدود نمی شود و اسکی دبی، شهربازی بزرگ، مجتمع سینمایی، سالن تئاتری با 500 نفر گنجایش و مرکزی برای نمایش های هنری از آن دست هستند. در میان امکانات تفریحی این مرکز خرید، شاید بتوان مرکز اسکی دبی را خاص ترین و هیجان انگیزترین بخش امارات مال دانست. محلی که در آن برف ها و تپه هایی واقعی می بینید و می توانید در فضایی بسته و سرپوشیده اسکی کنید.جالب است بدانید این مرکز مجلل در مقایسه با شهرهایی همچون نیویورک و لس آنجلس، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خود می کند چون گردشگرانی که با تور دبی به این شهر سفر می کنند این مرکز را به هیچ عنوان فراموش نمی کنند.

 

۴.موزه دبی (Dubai Museum)

 

موزه دبی در قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از دبی ایجاد شد. دیوار قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته و با آهک نگه داشته شده‌اند. طبقه بالایی توسط ستون‌های چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده می‌شد. این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد (دوباره در سال ۱۹۹۵ گسترش یافت) و در حال حاضر موزه برتر شهر است. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح‌ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. زیر طبقه همکف سالن‌های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌های سر پوشیده وجود دارند که جنبه‌های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مکشوفه از جمله گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناسی القصیص (Al Qusais) را نشان می‌دهند. 

 

 


۵. بستاکیا (دبی قدیم) (Bastakia)

 

محله‌ی بستاکیا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه‌ی تاجران ایرانی ثروتمندی باشد که بیشتر مروارید و پارچه معامله می‌کردند و به خاطر معاملات بدون مالیات و دسترسی به نهر دبی به دبی آمده بودند. بستاکیا شامل بخش شرقی بر دبی در امتداد نهر است و ساختمان‌های آهکی و مرجانی در این منطقه که بیشتر آنها دارای برجهای بادی هستند، به‌صورت خیلی خوبی محفوظ مانده‌اند.برج‌های بادی نوعی سیستم تهویه هوا برای خانه‌های اولیه و قدیمی بودند. احتمالاً تاجرهای ایرانی این عنصر معماری (برج‌های بادی) را از زادگاه خود به دبی آورده بودند. راهروهای باریک که با معماری عربی آمیخته شده‌اند یک تاریخ قدیمی و مهیج از دبی را شامل می‌شوند. درون این منطقه شما گالری Majilis را که دارای مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و مبلمان های قدیمی عربی است را می‌یابید و گالری XBA که دارای یک مجموعه از هنر معاصر است که در یکی از ساختمان‌های تاریخی قرار دارد.



این شهر به قدری لوکس و گران قیمت است که لقب شهربازی میلیاردرها را گرفته است و تور دبی پرطرفدارترین تور در بیشتر کشورهای جهان به شمار می رود. همچنین دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است.

این شهر فوق مدرن از بسیاری از پیشرفته ترین شهرها در دنیای غرب نیز پیشرفته تر است و بسیاری آرزوی سفر به دبی را از آن سوی دنیا در سر می پرورانند ، سفر به این شهر برای مردم ایران اصلا سخت نیست و با وجود تمام گرانی ها و شرایط بد اقتصادی آن را با تورهای ارزان مانند تور لحظه آخری دبی تجربه می کنند، شما می توانید با شرکت در تورهای ویژه موجود در سایت  تورینجا که قیمت های مناسب و همچنین امکانات فوق العاده ای دارند به دیدار این عروس زیبا در خلیج فارس بروند ، به خصوص الان که به پاییز طلایی نزدیک می شویم و آب و هوای این شهر فوق العاده و دلچسب می باشد، بهتر است که این فرصت را مغتنم شماریم و گریزی به این شهر بیرون زده از دل کویر بزنیم و از زیبایی ها و آسمان خراش های ساخته دست بشر که شاهکارهای معماری قرن بیست و یکم هستند ، بازدید نماییم.