هیجان انگیزترین تفریح های جهان در ترکیه

در چند سال اخیر با افزایش ورزش های هشگفت انگیز در فضای باز در ترکیه نشان دهنده این است که تعداد علاقه مندان به فعالیت های هیجان انگیز و مفرح، روز به روز در حال افزایش است و بدین ترتیب از حمایت گسترده تر در این کشور برخوردار می شود. ترکیه به عنوان یک مقصدی فوق العاده برای تجربه انواع هیجان های بی نظیر است که در آن مسافران تور ترکیه و همچنین افراد محلی این کشور با ذوق و شوق خاصی درباره این ورزش ها حرف می زنند. در ادامه به بررسی تعدادی از پرطرفدارترین این فعالیت ها می پردازیم


1. قایقرانی

یکی دیگر از ورزش های پر هیجان در فضای باز در تور ترکیه قایقرانی در آنتالیا است. ساحل دریای مدیترانه و اژه ترکیه با داشتن شرایط دریا و آب و هوایی ایده آل، زمینه ای مناسب برای گشت و گذار و قایقرانی در دریا را فراهم می کند. لذت سفر خود را با گشت و گذار در منطقه ای بکر و شگفت انگیز با آب های ساحلی مطبوع و باد آرام بخش دو چندان کنید. هیچ تجربه قبلی برای قایقرانی لازم نیست، تنها با پوشیدن لباس مخصوص قایقرانی شما در امنیت کامل خواهید بود.

سطح دشواری: آسان

ایده آل برای: همه گروه های سنی



2. صخره نوردی در کوه ها

مکان هایی مانند آنتالیا و پارک ملی در آلا داگلر به عنوان نقاط مورد علاقه کوهنوردی در تور ترکیه برای گردشگران محسوب می شوند. طبیعت کوهستانی این کشور فرصتی عالی برای ایجاد مسیرهای جدید از طریق کوهستان را فراهم می کند. گردشگران برای صخره نوردی از 4 نقطه برتر Geyikbayiri ،Feslekan Yayla ،Citdibi و Akyarlar برای انتخاب استفاده می کنند. در تور ترکیه شما می توانید با توجه به مقصد های تعیین شده در برنامه گردش شما، نزدیک ترین نقطه را برای صخره نوردی انتخاب کنید.

سطح دشواری: آسان تا متوسط

ایده آل برای: همه گروه های سنی


3. غارنوردی

یکی دیگر از تفریحات پرطرفدار و  پر هیجان در ترکیه غارنوردی است. چیزی شبیه به سفر به حفره های زیرزمینی و کشف زیبایی های پنهان طبیعت است که تجربه فوق العاده ای برای گردشگران تور ترکیه تورینجا است. ترکیه علاوه بر جاذبه های فراوان خود مانند سواحل، آثار تاریخی و ….. همچنین به دلیل دارا بودن غارهای شگفت انگیز فراوان خود نیز در جهان مشهور است. گشت و گذار و پیدا کردن دریاچه های مخفی زیرزمینی، مخازن، غارهای تور در تو و استالاگمیت های ترکیه از شگفتی های غارهای این کشور است.

سطح دشواری: متوسط

ایده آل برای: همه گروه های سنی


4.  کایت سواری

اگر ورزش های ماجراجویی در تور ترکیه تابستان اولویت اصلی شماست، کایت سواری بهترین گزینه برای خوش گذرانی و تجربه لذتی متفاوت است. خلیج گوکوا در ترکیه به دلیل شرایط آب و هوایی عالی، مسیر گشت و گذار به طول 3 کیلومتر و آب های کم عمق، منطقه ای ایده آل برای فعالیت های کایت سواری است. سواحل ترکیه در امتداد اژه به دلیل خلیج ها و جزایر بسیار مناسب برای استفاده از وزش باد است. همچنین چندین مدرسه آموزشی برای این ورزش در منطقه آلاکاتی ترکیه ( Turkey ) وجود دارد تا گردشگران تور ترکیه به راحتی آموزش های لازم را برای انجام این ورزش هیجان انگیز فرا گیرند.

زمان استفاده: بستگی به نوع تور گردشگری که انتخاب کرده اید دارد.

ایده آل برای: مسافرت های مجردی و خانوادگی

کرالا دارنده بهترین غذاهای جهان

کرالا ایالتی شگفت انگیز و متفاوت در جنوب هندوستان مشهور به بهشتی از نخلستان ها می باشد که وجود دشت های سرسبز، تپه های بزرگ و دریاچه های چشم نواز، همه ساله گردشگران بسیاری را برای گردش و سیاحت در این ایالت سرسبز وسوسه می کند. این مقصد گردشگری به عنوان یک سرزمین هیجان انگیز برای سفر محسوب می شود، به همین دلیل تور کرالا در دسته محبوب ترین و هیجان انگیزترین تور گردشگری در دنیا قرار گرفته است. کرالا آب و هوایی گرم و شرجی دارد، از این رو بهترین زمان سفر به این شهر از ماه شهریور تا اسفند می باشد که آب و هوای مطلوبی دارد. این شهر با داشتن جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، غذاهای متنوع و متفاوت، میراث فرهنگی و جاذبه های مذهبی مختلف از زیباترین مناطق گردشگری هندوستان بشمار می رود. 


جاذبه های کرالا هند


گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند علاوه بر جاذبه های کرالا از طعم غذاهای مخصوص این شهر نیز شگفت زده می شوند. مردم کرالا به غذاهایی که با استفاده از ادویه های تند و آتشین تهیه می شود علاقه خاصی دارند و استفاده از فلفل به عنوان ادویه معروف هندی جایگاه ویژه ای در طبخ انواع غذاها در کرالا دارد. در ادامه به معرفی بهترین غذاهای کرالا که طعم بی نظیری دارند می پردازیم:


پاچاتی

یکی از خوشمزه ترین غذاهای کرالا پاچاتی هند است که از موادی مثل هویج و روغن نارگیل به عنوان مواد اولیه اصلی تهیه می شود. پاچاتی طعمی آتشی و پرادویه دارد و برای افرادی که علاقمند به غذاهای تند و طعم زیره هستند انتخاب ایده آلی است. 

پاچاتی کرالا

پوتو و کاری کدالا

پوتو و کاری کدالا از غذاهای لذیذی است که برای صبحانه در سراسر هند و مخصوصا کرالا سرو می شود. پوتو، یک کیک برنجی به شکل استوانه‌ است که کاملا پخته و به پودر نارگیل آغشته شده است. همچنین این کیک با کدالا کاری، غذایی که از موادی مثل نخود سیاه، موسیر، ادویه و شیر نارگیل تهیه می‌شود سرو می‌کنند. البته گاهی اوقات در کنار آن موز و نارگیل رنده شده نیز دیده می‌شود که بر زیبایی آن می افزاید. تور کرالا بهترین فرصت برای میل کردن این صبحانه ی متفاوت در شهری زیبا و سرسبز است.


Nadan Kozhi Varuthathu

اگر قصد دارید در تور کرالا شرکت کنید و از این شهر زیبا با نخل های جذاب خود دیدن کنید پیشنهاد میکنم این غذا را از دست ندهید. شما به هیچ وجه از انتخاب این مرغ سرخ شده با روش متفاوت پشیمان نخواهید شد. این غذا عطر و طعم بی نظیری دارد و در بین اهالی هند و گردشگران تور کرالا، بسیار پرطرفدار است. برای سرخ کردن این مرغ از ادویه های مخصوص، پیاز، سیر، فلفل، سرکه و گشنیز استفاده می کنند و در نهایت به زیبایی بر روی برگ موز سرو می شود.


کاری میگو

کاری میگو، نشان منحصر به فرد کرالا در هند ( India ) است. برای تهیه این غذای خوش رنگ و بو، میگو را به همراه نارنج، خردل سیاه و دانه های رازیانه، شیر نارگیل و چیلی سبز می‌پزند و در انتها برای خاص کردن طعم آن، انبه خام اضافه می‌‌کنند. اگر از اهالی کرالا یا گردشگرانی که با تور کرالا به این شهر سفر کرده اند بخواهید تا بهترین غذای کرالا را نام ببرند بی شک کاری میگو اولین غذایی است که به شما خواهند گفت.


تورهای گردشگری تورینجا فرصتی ایده آل برای دیدن جاذبه های طبیعی، تجربه غذاهای متفاوت و دانستن فرهنگ های خاص هر کشوری است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر دارید و به تجربه غذاهای لذیذ و جاذبه های شگفت انگیز علاقه مند هستید تور کرالا را از دست ندهید.