لذت تجربه غذاهای سنتی در تور ارمنستان و دبی

ارمنستان و دبی، دو مقصد گردشگری همواره پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی و همچنین توریست ها از سرتاسر دنیا می باشد. این دو مقصد نه تنها در آسیا طرفداران بسیاری دارند، بلکه در اروپا و آمریکا نیز طرفداران بسیار زیادی دارند. از آنجایی که تور دبی یکی از پرخرج ترین تور های گردشگری می باشد، جذابیت های خاص خود را در بین مردم دارد و از طرف دیگر تور ارمنستان نیز، به دلیل اینکه از مذهبی ترین کشور ها برای دین مسیحیت است همواره طرفداران خاص خود را دارند. هر ساله جمعیت بسیار زیادی از اروپا و آمریکا برای بازدید از این دو مقصد بی نظیر راهی قاره آسیا می شوند. اگر شما نیز قصد بازدید از این دو مقصد شگفت انگیز را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با هریک از آن ها بدست آورید. در این مقاله تصمیم داریم شما را با معروف ترین غذاهای محلی هر دو مقصد آشنا کنیم.


غذای سنتی ارمنستانی

1-خاشلاما | Khashlama

یکی از معروف ترین غذاهای سنتی ارمنستان، خاشلاما است که در مناسک و مراسم مذهبی ای که در این کشور برگزار می شود، این غذا در صدر خوراکی ها قرار می گیرد. عطر و طعم این غذا بی نظیر است و جزو آن دسته از غذاهایی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست داد. نحوه تهیه این غذای خوشمزه نیز به این صورت است که گوشت تازه بره یا گاو یک شبانه روز کامل به طور بسیار آهسته پخته می شود و سپس همراه با سبزیجات سرو می شود. با امتحان کردن خاشلاما در تور ارمنستان حتما از سفرتان به این کشور خرسندتر خواهید شد.


غذای سنتی دبی

2-کوشاری | Koshari

شاید در بین غذاهایی که می توانید در تور دبی پیدا کنید، کوشاری یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین آن ها باشد. این غذا که  عربی است، ریشه مصری دارد و اغلب در رستوران های مصر دیده می شود اما می توانید لذیذ ترین آن ها را در تور دبی پیدا کنید. ماده اصلی کوشاری، برنج و ماکارونی است. طرز پخت این غذا به این شکل است که برنج با عدس و نخود مخلوط می شود و سپس روی این مواد ماکارونی همراه با سس گوجه فرنگی و مقدار بسیار زیادی پیاز داغ مخلوط شده ریخته می شود. طعم دهنده های این غذا که در اغلب رستوران های عربی همراه با غذا مخلوط می شوند، سرکه، نمک و فلفل هستند که مزه ای منحصر به فرد و دوست داشتنی به این غذای محبوب می دهند.


در این مطلب سعی کردیم شما را تا حد بسیار کمی با معروف ترین غذاهای ارمنستان و دبی آشنا کنیم. قطعا به غیر از این دو غذایی که در این مقاله از آن ها نام بردیم، غذاهای بسیار خوشمزه تری نیز وجود دارند که در مقاله های بعدی به تفصیل آن ها را برای شما شرح خواهیم داد و شما را با معروف ترین غذاهایی که می توانید در تور ارمنستان و دبی تجربه کنید آشنا خواهیم کرد. همچنین اگر قصد مسافرت به ارمنستان یا دبی را دارید، می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با جاذبه های دیدنی این دو مقصد پرطرفدار به سایت تورینجا مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد