مقایسه دو مقصد گردشگری | تور آنتالیا و ارمنستان

آنتالیا شهری ساحلی و بی نظیر است که در منطقه غرب ترکیه واقع شده است و هر ساله تعداد بی شماری توریست و گردشگر را جذب خود می کند. این شهر ساحلی ترکیه باعث افزایش فروش تور های ترکیه ای به ویژه تور آنتالیا در کشورهای گوناگون شده است. زبان مردم این شهر ترکی استانبولی است و جالب است بدانید مسیحیت در قرن دوم میلادی در این شهر فراگیر شد. آنتالیا جاذبه های گردشگری محبوب بسیاری در بین توریست های تور آنتالیا دارد. از جمله این نقاط بی نظیر می توان به طبیعت بکر و سرسبز، معماری تاریخی باشکوه، بافت خانه های قدیمی با قدمت و همچنین کلیساها و کاروانسراهای باشکوه این شهر اشاره کرد. در ادامه آبشار دودن یکی از زیباترین و بکر ترین جاذبه های تور آنتالیا را بررسی می کنیم.


آبشار دودن در تور آنتالیا

آبشار دودن در حقیقت مجموعه ای از آبشارهایی است که در 14 کیلومتری شهر ساحلی آنتالیا قرار گرفته است. مسیر رودخانه دودن از میان طبیعتی بکر و بی نظیر عبور می کند و در نزدیکی ساحل لارا که یکی از زیباترین ساحل های تور آنتالیا است متوقف و وارد دریای مدیترانه می شود. اگر قصد بازدید از این آبشار بکر و شگفت انگیز را دارید می توانید به پارکی که بالای این آبشار قرار گرفته است مراجعه کنید و همزمان از لذت بردن این طبیعت در مکان های تعبیه شده استراحت کنید. البته برای ورود به این پارک باید هزینه هایی پرداخت کنید اما با ورود به پارک جذب طبیعت زیبا و بی نظیر آن خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تور آنتالیا میتوانید به سایت تورینجا مراجعه کنید.



ارمنستان یا به بیان بهتر جمهوری ارمنستان، کشوری سرسبز در قفقاز جنوبی است که پایتخت آن شهر دوست داشتنی ایروان است. زبان مردم این کشور ارمنی است. ارمنستان اولین حکومتی بود که دین مسیحیت را به عنوان دین اصلی خود پذیرفت و جالب است که بدانید تور ارمنستان یکی از پرفروش ترین تور های گردشگری در جهان می باشد. واحد پول ارمنستان درام است. آب و هوای ارمنستان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن گرم و خشک است و میزان بارندگی در آن چندان قابل توجه نیست. جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در ایران قرار دارد؛ این جاذبه ها شامل بناهایی با سبک نئوکلاسیک، کافه های کنار پیاده رو ها، ساختمان های گران قیمت و کلیساهای بسیار زیادی که تعداد زیادی از آن ها مربوط به دوران کمونیسم است، وجود دارد. کلیسای دیدنی گغارت و همچنین دره گلهای ارمنستان دو جاذبه بسیار محبوب و مشهوری هستند که می توانید در تور ارمنستان بیابید. اما یکی از زیباترین جاذبه های ارمنستان، ساختمان اپرا است که در بین گردشگران تور ارمنستان طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به بررسی خانه اپرا ارمنستان که یکی از زیباترین جاذبه های ارمنستان است می پردازیم.


به دلایل سیاسی و تاریخی ای که بر این کشور گذشته است، به جز زبان ارمنی، زبان روسی رایج ترین زبانی است که توسط اکثریت ارمنی ها صحبت می شود. زبان انگلیسی نیز سومین و سریعترین زبان خارجی در ارمنستان است. بنابراین اگر قصد رفتن به تور ارمنستان را دارید از بابت برقراری ارتباط نگران نباشید. چرا که اکثریت مردم این کشور زبان انگلیسی را به خوبی می فهمند. دانشگاه های روسی ، انگلیسی و فرانسوی در پایتخت ارمنستان ، ایروان وجود دارند. کلیسای کاتولیک ارمنی ، یک عضو مذهبی شرقی در کلیسای کاتولیک رومی می باشد. ارامنه مسیحیت را پذیرفتند و اولین افرادی بودند که به عنوان یک ملت این کار را کردند. در 24 آوریل 1915، نسل کشی ارامنه آغاز شد. در آن روز ، دولت ترکیه چند صد روشنفکر ارمنی را دستگیر و اعدام کرد. پس از آن ، ارمنی های عادی از خانه های خود بیرون رانده شدند و در بیابان های بین النهرین بدون غذا و آب به راهپیمایی های مرگ فرستاده شدند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تور ارمنستان میتوانید به سایت تورینجا مراجعه کنید.


خانه اپرا در تور ارمنستان

خانه اپرا در شمال شهر ایروان پایتخت ارمنستان ( Armenia ) قرار دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است. در این ساختمان، علاوه بر وجود سالن اپرا و باله، سالنی مختص کنسرت نیز وجود دارد که تمامی این ها سقف مشترک و کیفیت آکوستیک بی نظیری دارند. در قسمت بیرونی این ساختمان مجسمه های شگفت انگیزی از بزرگان و هنرمندان موسیقی و اپرای ارمنستان وجود دارد. ساختمان اپرا و باله ملی کشور ارمنستان در واقع همان تئاتر دانشگاهی این کشور است. اگر قصد رفتن به تور ارمنستان را دارید بازدید از این سالن باشکوه و بی نظیر را از دست ندهید.


نظرات 1 + ارسال نظر
youmovie دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 00:58 https://youmovise.blogspot.com

سلام
خیلی عالی بود این مطلب من خیلی حال کردم باهاش

نکته هایی که گفته بودید عالی بودن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد