دیدنی ها در مالزی

ایالت های دیدنی مالزی

ساراواک ایالتی در شمال غربی بورنئو مالزی واقع شده است. به قسمت مالایی بورنئو گاهی مالزی شرقی نیز گفته می شود. ساراواک، صباح و لابوان سه ایالت مالزی و قلمرو فدرال در بورنئو هستند، مابقی بورنئو متعلق به اندونزی و برونئی است. شما در شبه جزیره مالزی، ترکیبی غنی از فرهنگ ها و تاریخ ها را مشاهده خواهید کرد. ساراواک ایالتی بسیار خاص است که توصیه می کنیم اگر با تور مالزی همراه شدی حتما به این ایالت هم سری بزنید.در ادامه نگاهی گذرا به این ایالت خواهیم داشت.



حیات وحش بورنئو بی نظیر است. اورانگوتان ها، کرگدن های سوماتران، فیل های پیگمی، گوشه گیرها، لوریس آهسته، خرس ها، گربه ها و سنجاب های پرواز را در این مکان مشاهده می کنید که برخی از آنها به شدت در معرض خطر هستند. شاید این موضوع کمی دلهره آور باشد اما می توان پیش بینی کرد که در عرض چند سال آینده بسیاری از این حیات وحش به احتمال زیاد از بین خواهد رفت.

در بورنئو با جزیره ای عجیب و غریب مواجه می شوید. این جزیره سومین جزیره از نظر وسعت در جهان می باشد و تنها جزیره ای است که بین سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی  تقسیم می شود. مالکین این جزیره این سه کشور هستند. اما نکته اصلی این جزیره حیوانات خاص و منحصر به فرد این جزیره است. اگر در تور مالزی شرکت کردید، بازدید از این حیات وحش را از دست ندهید.



غار میمون ها

یکی‌ دیگر از مراکزی که  گردشگران زیادی در تور مالزی را به سمت خود سوق می دهد باتوکیو یا همان غار میمون ها است. برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که این مکان از اماکن مقدس هندوها می باشد. در این غار پله های زیادی وجود دارد. این غار شامل یک مجسمه بزرگ از الهه ی هندو و چند معبد کوچک است و در شمال شهر کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری از مرکز آن واقع شده است. این مکان امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت و تجمع هندوها است.

 

باغ پرندگان کوالالامپور

از زیباترین مناطق تفریحی در این کشور، باغ پرندگان در کوالالامپور می باشد. مساحت این باغ در حدود 21 هکتار است. این باغ در مرکز شهر کوالالامپور و در سال 1991 میلادی ساخته شده است. در باغ پرندگان کوالالامپور، بیش از 5 هزار نوع پرنده از 200 نوع و گونه ی مختلف همچون فلامینگو، طوطی، ماکائو، قرقاول، کبوتر، مرغ مینا، منقار شاخیان و … وجود دارد. این باغ دارای 4 بخش مجزا است که در 3 بخش از آن، پرندگان آزادانه پرواز می کنند و گردشگران می توانند از نزدیک پرندگان را مشاهده کنند. از جذاب ترین بخش های تور مالزی می تواند بازدید از این باغ باشد.

 

ارتفاعات گنتینگ

ارتفاعات و شهر بازی گنتینگ مقصد گردشگران بسیاری است. این ارتفاعات مکانی تفریحی و دیدنی در قسمت شمالی پایتخت این کشور، یعنی کوالالامپور است. مجموعه گنتینگ دارای 5 هتل مختلف، با بیش از 10هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌ های جهان می باشد. این مجموعه شامل دو پارک بازی است یکی در فضای باز و دیگری در فضای بسته.  فروشگاه ها و رستوران های متنوعی در این مجموعه وجود دارد که میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا که تور مالزی را انتخاب نموده اند هستند. برای رفتن به ارتفاعات گنتینگ می توانید از تله کابین این مجموعه استفاده کنید که طول آن در حدود ۳٫۳۸ کیلومتر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکنون به بلند ترین و سریع‌ ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی رفته اید. از جمله دیدنی های دیگر این منطقه سیرک بزرگ گنتینگ، نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و… می باشد. امکانات بسیار متنوع دیگری در این مجموعه وجود دارد که به جذابیت های آن می افزاید.


منبع: https://tourinja.com/blog

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد